آمریکا و روسیه میزبانی "اپک" را در سالهای ‪ ۲۰۱۱‬و ‪ ۲۰۱۲‬بر عهد

"جان هاوارد" نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه در سیدنی گفت که آمریکا و روسیه میزبانی نشست مجمع "همکاری اقتصادی آسیا- منطقه اقیانوس آرام" (اپک) را به ترتیب در سالهای ‪ ۲۰۱۱‬و ‪ ۲۰۱۲‬بر عهده خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، هاوارد در مراسم اختتامیه اپک که با حضور سران ‪ ۲۱‬کشور برگزار شد، گفت: ما از پیشنهاد آمریکا و روسیه برای میزبانی نشست مجمع در سالهای ‪ ۲۰۱۱‬و ‪ ۲۰۱۲‬استقبال می‌کنیم.

محل برگزاری نشست سران اپک در آمریکا نامعلوم است اما گزارش‌هایی از مسکو حاکی از آن است که "ولادیمیر پوتین" محل برگزاری اجلاس اپک در سال ‪ ۲۰۱۲‬را در نزدیکی جزیره "روسکی" واقع در شرق دور روسیه پیشنهاد کرده است.

هاوارد گفت که نشست سال آینده مجمع همکاری اقتصادی آسیا- منطقه اقیانوس آرام در "پرو" برگزار خواهد شد و سنگاپور و ژاپن به ترتیب میزبانی اپک را در سالهای ‪ ۲۰۰۹‬و ‪ ۲۰۱۰‬را بر عهده خواهند داشت.

گروه اپک را کشورها و مناطق استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، چین، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، زلاند نو، گینه نو پاپوا، پرو، فیلیپن، روسیه، سنگاپور، تایوان، تایلند، آمریکا و ویتنام تشکیل می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد