نصب آخرین اصلاحیه iTunes ضروری است

پس از پرده برداری از طرح جدید اپل مبنی بر آغازبکار خط تولید جدیدی از مدل های دستگاه های آی پاد و کاهش قیمت آیفون در هفته گذشته بسیاری از کاربران و حتی خبرگزاری ها از انتشار اصلاحیه جدید امنیتی برای نرم افزار iTunes اطلاع نیافته اند.

این بروز رسانی که نرم افزار iTunes را به نسخه iTunes 7.4 ارتقاء میدهد کاربران را قادر میسازد تا از فایل های موسیقی از پیش دریافت کرده، بخش های کوتاه موسیقی زنگ تلفن همراه تهیه کنند. همچنین قابلیت دریافت فایل های موسیقی از طریق شبکه بی سیم نیز برای دستگاه های آی فون و آی پاد های جدید به نرم افزار iTunes اضافه گردیده است.

نکته مهم در این بروزرسانی اصلاح آسیب پذیری امنیتی مهمی است که مهاجم را قادر می ساخته است با استفاده از کدهای مخرب خود رایانه های مکینتاش یا ویندوزی را از راه دور به کنترل خود در آورد. کمپانی اپل راهنمای امنیتی این آسیب پذیری را به همراه توضیحات کامل در دسترسی عموم قرار داده است.

در راهنمای امنیتی گفته شده است: " سرریزی بافر در هنگام پردازش جلد آلبوم ها امکان پذیر است. بنابراین با فریب قربانی به باز کردن یک فایل آلوده می توان کدهای دلخواه را بر روی سیستم وی اجرا کرد و در نهایت رایانه را به کنترل از راه دور هدایت کرد."

در سال جاری میلادی کمپانی اپل بالغ بر 100 آسیب پذیری در سیستم عامل Mac OS X و نرم افزارهایش را اصلاح کرده است. اما کانون تمرکز هکرها و متخصصان امنیتی همچنان آخرین دستگاه ابتکاری اپل با نام آی فون است که در ماه ژولای گذشته اولین اصلاحیه خود را دریافت کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد