مذاکرات دولت ‌و مجلس برای بنزین‌آزاد

مذاکرات دولت ‌و مجلس برای بنزین‌آزاد
پس از بازگشایی مجلس، با فرستادن هیأتی از نمایندگان مجلس به کابینه دولت، در رابطه با توزیع بنزین به نرخ آزاد مذاکره ای بین آنها انجام می گیرد.
عضو کمیسیون انرژی گفت: پس از بازگشایی مجلس، با فرستادن هیأتی از نمایندگان مجلس به کابینه دولت، در رابطه با توزیع بنزین به نرخ آزاد مذاکره ای بین آنها انجام می گیرد.

محمد کریمیان، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران « ایسکانیوز» در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین گفت: مصوبه مجلس، نظر نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی عکس این جریانی بودبا که اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد.

وی، افزود: روند گذشته در رابطه با مصرف فرآورده های نفتی از جمله بنزین به طور کلی به صلاح ملت و نسل های آینده نبود. از طرفی نیز باید تحولاتی در رسیدگی به منابع نفتی، افزایش پالایشگاهها، افزایش تولید و استخراج، جلوگیری از خروج ارز از کشور و بهینه سازی مصرف سوخت انجام می شد اما طرح دولت، بدون لحاظ کردن تدابیر لازم به اجرا درآمد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس، ادامه داد: دولت می بایست پیش از اجرایی کردن طرح سهمیه بندی بنزین، با در نظر گرفتن تمام مسایل به مصلحت قشر آسیب پذیر جامعه، بخصوص روستاییان می اندیشید .

کریمیان، خاطرنشان کرد: لازم است در کنار این طرح، بنزین به نرخ آزاد به مردم عرضه شود، به ویژه برای اقشاری از جامعه چون خبرنگاران، پزشکان، نمایندگان و معلمان که مدام درسفر هستند و با مسایل مختلف سر و کار دارند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر، درباره سهمیه مازاد اقشار گفت: دولت مطلبی را در رسانه ها و جراید اعلام و مردم را امیدوار می کند اما در عمل کاری از پیش نمی برد. از سویی خرید و فروش کارت های سوخت در کشور رونق یافته و زمینه به نوعی برای سوءاستفاده برخی از افراد فراهم شده است که همگی ناشی از اجرای ناقص این طرح است .

کریمیان، اضافه کرد: متاسفانه مجلسی ها نیز ناظر خوبی بر قوانین نیستند و کارها را با تعلل و سهل انگاری انجام می دهند. دستگاه های ناظر و اجرایی نیز به درستی وظایف خود را انجام نداده و زمینه سوءاستفاده را برای برخی افراد فراهم می کنند.

عضو کمیسیون انرژی، در پاسخ به این سوال که آیا سرانجام بنزین به نرخ آزاد توزیع می شود یا خیر، گفت: اگر بنزین به نرخ آزاد عرضه نشود، این سهمیه بندی در آینده مشکل ساز خواهد شد. به هر حال مسئولان اجرایی با شناسایی کم و کاستی های این طرح باید کمر همت بسته و مجلسی ها نیز خواستار اجرای صحیح این طرح از دولت باشند.

وی، تصریح کرد: در بازگشایی مجلس بحث بنزین آزاد در کمیسیون انرژی مورد مذاکره انجام می گیرد تا به طریقی نتیجه ای حاصل شود و یا تصمیم گرفته می شود با فرستادن هیأتی از اعضای کمیسیون و هیأت رئیسه مجلس، در این خصوص با دولت صحبت و نتیجه ای حاصل شود، زیرا که ادامه این وضع مشکل ساز خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد