خبرهایی از حوزه‌ی ارتباطات

گزارش وضعیت عملکرد شرکت فن‌آوری اطلاعات توسط دفتر برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های این شرکت اعلام شد.

 بر اساس این گزارش تعداد ‌١٤٠٤ مدرسه طی پنج ماه گذشته به شبکه‌ی ملی اینترنت اتصال یافتند ودر راستای واگذاری اینترنت به دانشگاه‌ها از طریق فیبر نوری نیز در ‌٢٨٩ دانشگاه امکانات دسترسی به اینترنت فراهم شده است.

بنا بر اعلام، تعداد پورت‌های نصب شده نیز به ‌٩٥ هزار و ‌٥٨٦ پورت رسیده است؛ در راستای پیگیری اهداف پروژه بانکداری الکترونیک نیز تعداد ‌١٦١٢ شعب از بانک‌های سراسر کشور از ابتدای سال ‌٨٦ تا کنون به شبکه بانکداری الکترونیک پیوستند.

بر اساس این گزارش، مجموع ارسال و دریافت پهنای باند بین‌الملل (Gateway) به ‌٩٦٢٦ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است و در مجموع ‌٢٣٧٩ دفتر ICT روستایی به بهره برداری رسیـده است و مجموعا تعداد ‌٣٦٢٩ دفتر نیز به تجهیزات مورد نیاز ICT روستایی مجهز شده‌اند.

******

بخشی از عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ‌١٣٨٦

دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بخشی از عملکرد سازمان را تا مورخه ‌٣١/٤/٨٦ به این شرح اعلام کرد:

- تعداد پورت‌های منصوبه توسط شرکت‌های دارنده "پروانه ارایه خدمات انتقال داده‌ها"، ‌٣٨٧٠٨٢پورت می‌باشد که با ‌٨١٣٤٣ پورت واگذار شده، این شرکت‌ها به نرخ رشد ‌٤٤٠ درصد دست یافتند.

- ارایه‌دهندگان "خدمات انتقال داده‌ها از طریق ماهواره" (SAP) با تعداد ‌١٥٢٥ ایستگاه فعال و ‌٢٧١ پهنای باند توزیع شده بر حسب MHz به نرخ رشد کلی ‌١٩٦ درصدی رسیدند.

- ارایه‌دهندگان " خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین‌المللی ماهواره‌یی" (GMPCS) در بخش خدمات صدا موفق به نصب و تجهیز ‌٤٠٠ پایانه ثابت و‌٢٤٠٠ پایانه سیار شدند. نرخ رشد کلی در این بخش ‌٤٠٠ درصد است و در بخش داده مکانی نیز ‌٥٦٥ درصد است.

- "توزیع کنندگان اینترنت" (ICP)ها با ‌١٣٤٠ پهنای باند دریافتی و ‌١٧٢٤ پهنای باند توزیع شده نرخ رشد ‌٤٨درصد داشتند و پهنای باند برحسب MHz است.

- تعداد ‌١٢٢٧ شرکت دارای پروانه به عنوان "عرضه کننده خدمات اینترنت" (ISP)ها در سطح کشور فعالند.

نظرات 1 + ارسال نظر
غضنفر جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:42

برات دعا می کنم که چشم به راه نظر نمونی عزیزم . غضنفر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد