شناخت آنتی‌اکسیدان جدید برای مقابله با چین و چروک پوست

شاید پیش از این نام میوه گیاه قهوه یا (coffea arabica) را نشنیده باشید اما مطمئنا بزودی با آن آشنا خواهید شد؛ چرا که بتازگی محققان دریافته‌اند حاوی آنتی‌اکسیدان مفید جهت کاهش چین و چروک پوست است.
به گزارش یاهونیوز، آکادمی درماتولوژی امریکا نیز در همایشی که در فوریه 2007 برگزار شد فوائد آن را معرفی کرده است.
میوه گیاه قهوه سرشار از پلی‌فنل‌‌هایی است که مشخص شده خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند.
گرچه این گیاه بتازگی مورد توجه قرار گرفته، مطالعات اولیه نشان می‌دهد میزان آنتی‌‌اکسیدان موجود در آن در مقایسه با محتوای آنتی‌اکسیدانی گیاهان مانند چای سبز، زغال اخته و انار بیشتر است.
کافی‌بری (coffeeberry) محصول گرفته شده از میوه گیاه قهوه‌ است. زمانی که این میوه در مرحل رسیدگی چیده شود بیشترین غلظت آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنل را داراست و واژه کافی‌بری به عصاره استخراج شده تحت این شرایط اشاره دارد.
در حال حاضر محصولاتی در بازار وجود دارند که با مکمل‌های آنتی‌اکسیدان خوراکی مانند کوآنزیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. جدیدترین محصول ارائه شده REVAL SKIN نام دارد که بهترین محصول برای جلوگیری از پیری پوست می‌باشد.
آنتی‌اکسیدان انتخابی شما هر چه باشد، مطمئنا همراه کردن محصولات خوراکی با فرآورده‌های پوستی موضعی بهترین گزینه برای مقابله با علائم پیری و آسیب‌های پوستی ایجاد شده بر اثر افزایش سن است.
به هر حال نکته قابل توجه درباره محصولات تهیه شده از میوه گیاه قهوه این است که آنها نیز مانند سایر ترکیبات تولید شده جهت مقابله با پیری پوست، از ایجاد چین و چروک جدید جلوگیری می‌کنند و بر علائم موجود تاثیری ندارند.
به گفته محققان همه آنتی‌‌اکسیدان‌ها جزو مهم یک محصول پوستی موثرند و مصرف آنها را همراه کرم‌های ضدآفتاب و یک رتینوئید مانند رتینول، توصیه می‌کنند تا به این ترتیب حتی‌‌الامکان از پیری پوست جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد