جزییات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور آزاد اعلام شد

ثبت‌نام 180 هزار پذیرفته‌شده کنکور امسال دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه 24 شهریور در واحدها و مراکز دانشگاهی آزاد در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه 29 شهریور ادامه دارد.
براساس مقررات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی دانشجویان ممنوع و غیر مجاز است و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان و ذخیره‌ها برای ثبت‌نام در تاریخ اعلامی به منزله انصراف از ثبت‌نام است و هیچ گونه اعتراضی در این باره پذیرفته نخواهد شد.
گفتنی است، پذیرفته‌شدگان ذخیره باید در روزهای تعیین شده به واحدهای دانشگاهی مراجعه کرده و آمادگی خود را کتبا طبق فرم مخصوص و در قبال دریافت رسید از مسئولین مربوطه برای ثبت‌نام اعلام کنند و در روز پنجشنبه 29 شهریور نیز باید به واحدهای دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند تا با رعایت ردیف تقدم ذخیره تا حد تکمیل ظرفیت مصوب از آنان ثبت نام به عمل آید.
پذیرفته شدگان رشته‌های پاره وقت و همچنین سایر رشته / محلهایی که دارای قید پذیرش بومی می‌باشند لازم است واجد شرایط مذکور باشند و در صورت عدم احراز این شرایط محل دانشگاهی مربوطه از ثبت نام آنان خودداری خواهد نمود.
شروع کلاسهای درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی با توجه به امکانات آموزشی در مهرماه یا بهمن ماه سال جاری و زمان تشکیل کلاس در صبح یا عصر یا هر دو وقت خواهد بود.
براساس اعلام رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در سال تحصیلی جاری شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت علی الحساب بوده و تا زمان تعیین شهریه توسط مراجع قانونی تغییر نمی‌کند.
دکتر عبدالله جاسبی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قصد ندارد شهریه‌های سال تحصیلی جدید را افزایش دهد و میزان شهریه ها به صورت علی الحساب برابر سال گذشته خواهد بود و تا کنون برنامه‌ای برای افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار ندارد.
گفتنی است، شروع تحصیل آندسته از پذیرفته شدگان که در مقطع کاردانی رشته‌های پزشکی و یا کارشناسی به صورت ذخیره پذیرفته شده‌اند در صورت تکمیل ظرفیت مهرماه از بهمن ماه سال جاری (نیمسال دوم سال تحصیلی 86-87) خواهد بود.
همچنین پرونده کلیه پذیرفته شدگان علمی آزمون سراسری سال 1386 جهت احرا صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است و نتیجه آن متعاقبا حداکثر ظرفت مدیت یک ماه از طرف دفتر گزینش صلاحیت‌های عمومی سازمان مرکزی به اطلاع واحدهای دانشگاهی خواهد رسید.
لازم به ذکر است، دانشجویان غیرمشمول وظیفه عمومی (خواهران یا برادران دارای کارت معافیت یا کارت پایان خدمت) که به منظور انتقال، تغییر رشته و یا تغییر مقطع در آزمون مجدد شرکت نموده و پذیرفته شده‌اند، باید ضمن مراجعه به واحد اولیه و ارائه ویژه نامه اسامی که نام آنان در آن درج شده است درخواست تسویه حساب نموده و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط مدارک تحصیلی خود را دریافت و جهت ثبت نام به واحد مقصد مراجعه نمایند.
دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی باید با تکمیل فرم مربوطه متعهد می‌شوند پس از گذراندن دروس علوم پایه، به هر واحدی که دانشگاه با توجه به امکانات خود از نظر آموزشی و بیمارستانی برای ادامه تحصیل آنان تعیین و اعلام می‌نماید، منتقل شده و ادامه تحصیل دهند و حق هیچگونه اعتراضی در این مورد نداشته باشند.
پذیرفته شدگان بعضی از رشته‌ها مانند پرستاری، مامایی، بهداشت خانواده، دریا – ناوبری که بر طبق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال 1386 دارای شرایط پذیرش ویژه‌ای از لحاظ قد مناسب (برای پذیرفته شدگان رشته‌های مامایی و پرستاری)، برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی و نداشتن نقص عضو، ‌در صورت دارا بودن شرایط لازم،‌ثبت نام به عمل خواهد آمد در غیر این صورت پذیرش آنان منتفی تلقی خواهد گردید.
از پذیرفته شدگان رشته‌های علوم پزشکی، هنر، معماری، زبانهای خارجی، الهیات و معارف اسلامی علاوه بر گزینش صلاحیت‌های عمومی، گزینش اخلاقی جداگانه‌ای نیز به عمل خواهد آمد.
پذیرفته شدگان رشته‌های کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی ملزم به اخذ گواهی از پزشک صلاحیت دار و مورد تایید محل دانشگاهی مربوطه مبنی بر این که قادرند در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند، می‌باشند، درغیر این صورت قبولی آنان منتفی تلقی می گردد.
مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته‌شدگان عبارت است از:
تصویر و اصل دیپلم کامل متوسطه یا گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام قدیم متوسطه و یا گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه.
چنانچه پذیرفته شده اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار نداشته باشد ولی تصویر آن یا گواهی معتبر پایان دوره را ارایه کند باید متعهد گردد اصل مدرک را حداکثر ظرف مدت دو سال به دانشگاه تحویل دهد و تعهد مذکور نیز همراه با هزینه‌های مالی (چک یا سفته به مبلغ پنج میلیون ریال) می‌باشد.
اصل شناسنامه عکسدار و دو برگ تصویر از تمام صفحات آن که اصل شناسنامه صرفا برای تطبیق خواهد بود.
اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی که اصل کارت صرفا برای تطبیق خواهد بود.
شش قطعه عکس 3 در 4 تمام رخ که اخیرا تهیه و مشخصات پذیرفته شده در پشت آنها نوشته شده باشد (برای مشمولین 12 قطعه).
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد